Regulamin Organizacyjny
Regulamin Organizacyjny Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sanoku:
Załącznik do Uchwały nr 88./2020
Zarządu Powiatu Sanockiego
z dnia 20.05.2020 r.
Regulamin Organizacyjny Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sanoku
Rozdział I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Sanoku, zwane dalej Centrum, jest jednostką organizacyjno-budżetową Powiatu Sanockiego, wykonującą zadania własne i zlecone w zakresie pomocy społecznej, wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych, zadań z zakresu administracji rządowej oraz zadań powierzonych i przyjętych do realizacji w drodze porozumień, wynikających z uchwał Rady i Zarządu Powiatu.
- Centrum Pomocy działa na podstawie następujących aktów prawnych:
- Ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej oraz przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie (Dz. U. z 2019 r. poz. 1507 z późn. zm.)
- Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U. z 2019 r. poz. 1111 z późn. zm.)
- Ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych oraz przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie (Dz. U. z 2020 r. poz. 426 z późn. zm.),
- Ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. z 2020 r. poz. 218 j.t.),
- Ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. z 2020 r. poz. 685 j.t.),
- Ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz. U. z 2020 r. poz. 35 j.t.)
- Ustawy z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci (Dz. U. z 2019 r. poz. 2407 z późn. zm.),
- Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2019 r. poz. 688 z późn.zm.),
- Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.),
- Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2019 r. poz. 511 z późn. zm.),
- Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1282 j.t.),
- Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869 z późn. zm.),
- Ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2019 r. poz. 351 z późn. zm.),
- Ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U z 2020 r. poz. 106 z późn. zm.),
- Ustawy z dnia 5 września 2016 r. o szczegółowych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 280 j.t.),
- RODO – oznacza Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
- Uchwały Nr XLVIII/379/2017 Rady Powiatu Sanockiego z dnia 28.12.2017 r. w sprawie uchwalenia Statutu Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sanoku,
- Zarządzenia Nr 98/2011 Starosty Powiatu Sanockiego z dnia 19.12.2011 r. w sprawie wyznaczenia organizatora rodzinnej pieczy zastępczej,
- Niniejszego Regulaminu.
§ 2
Regulamin Organizacyjny Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sanoku, zwany dalej „regulaminem”, określa:
- przedmiot i zakres działania Centrum,
- szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych.
§ 3
Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
- Staroście – należy przez to rozumieć Starostę Sanockiego,
- Radzie – należy przez to rozumieć Radę Powiatu Sanockiego,
- Zarządzie – należy przez to rozumieć Zarząd Powiatu Sanockiego,
- Centrum – należy przez to rozumieć Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Sanoku,
- Dyrektorze – należy przez to rozumieć dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sanoku,
- Zespole – należy przez to rozumieć wewnętrzna komórkę organizacyjną w składzie wieloosobowym i samodzielne stanowiska pracy,
- Samodzielne stanowisko pracy – należy przez to rozumieć najmniejszą komórkę organizacyjną, którą tworzy się w wypadku konieczności organizacyjnego wyodrębnienia określonej problematyki,
- PFRON – należy przez to rozumieć Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
§ 4
- Centrum jest samodzielną jednostką organizacyjną Powiatu Sanockiego wyznaczoną na organizatora rodzinnej pieczy zastępczej.
- Centrum jest jednostką budżetową nieposiadającą osobowości prawnej.
- Wszelkie czynności w zakresie podatku od towarów i usług Centrum podejmuje w imieniu Powiatu.
- Pracownicy zatrudnieni w Centrum podlegają ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
- Siedziba Centrum mieści się w Sanoku przy ulicy Szopena 5.
- Centrum jest zakładem pracy dla zatrudnionych w nim pracowników w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy.
- Pracodawca zapoznaje pracownika z treścią Regulaminu przed rozpoczęciem przez niego pracy. Oświadczenie pracownika o zapoznaniu się z treścią Regulaminu przechowuje się w aktach osobowych pracownika. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 1 niniejszego Regulaminu.
§ 5
- Bezpośredni nadzór nad działalnością Centrum sprawuje Zarząd.
- Centrum Zarządza Dyrektor, a w czasie jego nieobecności pracownik wyznaczony przez Dyrektora. Dyrektor informuje Zarząd o wyznaczeniu pracownika na zastępstwo.
- W sytuacjach nagłych, jeżeli Dyrektor lub pracownik przez niego wyznaczony nie będą w stanie kierować Centrum, w szczególności z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby lub innej nieobecności, osobę do zastępstwa do czasu powrotu Dyrektora wyznacza Zarząd.
- Dyrektor Centrum jest zatrudniany i zwalniany przez Zarząd.
- W sprawach związanych z funkcjonowaniem Centrum Dyrektor może wydawać zarządzenia.
Rozdział II
ORGANIZACJA CENTRUM
§ 6
- Centrum działa w oparciu o następujące zasady:
- praworządności,
- służebności względem społeczności lokalnej,
- racjonalnego gospodarowania mieniem publicznym
- jednoosobowego kierownictwa,
- kontroli wewnętrznej,
- podziału zadań pomiędzy kierownictwo Centrum i poszczególne komórki organizacyjne,
- wzajemnego współdziałania.
- W skład Centrum wchodzą następujące komórki organizacyjne, które używają symboli:
- Zespół ds. rodzinnej pieczy zastępczej - CZI
- Zespół ds. świadczeń i pomocy instytucjonalnej - CZŚ
- Zespół obsługi PFRON - CZP
- Zespół obsługi finansowo – kadrowej - CFK
- Stanowisko ds. administracji i obsługi - CAO
- Stanowisko ds. archiwum zakładowego - CAA
- Wewnętrznymi komórkami organizacyjnymi Centrum są zespoły i samodzielne stanowiska pracy. Wykaz komórek organizacyjnych zawiera Załącznik Nr 2 do niniejszego regulaminu.
- Zespoły składają się z wieloosobowych stanowisk pracy. W zespołach dopuszcza się utworzenie stanowisk koordynatorów zespołów, którzy organizują pracę i odpowiadają przez Dyrektorem za realizację zadań określonych dla stanowisk pracy znajdujących się w zespole.
- Powierzenie obowiązków koordynatora zespołu, o którym mowa w ust. 4 nie wymaga zmiany stanowiska pracy, winno jednak mieć odzwierciedlenie w indywidualnych zakresach czynności pracowników, których to dotyczy.
- W Centrum w związku z realizacją projektów dofinansowanych ze źródeł zewnętrznych może zostać powołany zespół ds. realizacji projektu. Zespół powoływany jest przez Dyrektora na czas realizacji projektu oraz odwoływany po jego zakończeniu i rozliczeniu. Zakres działania oraz liczba i nazwa stanowisk pracy wchodzących w skład zespołu każdorazowo wynika z opisu projektu oraz zatwierdzonego wniosku o dofinansowanie.
- Zakres działania komórek organizacyjnych Centrum określa Rozdział III niniejszego regulaminu.
- Zmiany w strukturze organizacyjnej Centrum mogą być dokonywane jedynie w formie Uchwały Zarządu Powiatu.
§ 7
- Dyrektor kieruje pracą Centrum i odpowiada za realizację zadań, w szczególności:
- reprezentuje Centrum na zewnątrz,
- dokonuje podziału zadań, kompetencji i odpowiedzialności pomiędzy pracowników na poszczególnych stanowiskach pracy,
- prowadzi politykę kadrową,
- zapewnia skuteczną kontrolę przydzielonych pracownikom zadań i przestrzegania przepisów prawa,
- nadzoruje prawidłową realizację budżetu,
- sprawuje funkcje kontrolne wobec pracowników Centrum, przeprowadza okresowe oceny indywidualne pracowników,
- dba o podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników;
- zarządza mieniem Centrum oraz ponosi odpowiedzialność materialną w tym zakresie,
- zapewnienia adekwatną, skuteczną i efektywną kontrolę zarządczą,
- współpracuje z sądem rodzinnym w sprawach dotyczących opieki i wychowania dzieci pozbawionych całkowicie lub częściowo opieki rodzicielskiej,
- opracowuje i składa Radzie coroczne sprawozdanie z działalności Centrum oraz przedstawia wykaz potrzeb w zakresie systemu pieczy zastępczej i pomocy społecznej,
- wytacza powództwa o roszczenia alimentacyjne,
- wydaje decyzje administracyjne w ramach ustalonych kompetencji oraz udzielonych upoważnień,
- prowadzi rejestry zgodnie z udzielonym upoważnieniem:
- zakwalifikowanych kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej i niezawodowej lub do prowadzenia rodzinnego domu dziecka,
- osób pełniących funkcję rodziny zastępczej zawodowej i niezawodowej lub prowadzących rodzinny dom dziecka.
- opracowuje projekty uchwał Rady i Zarządu oraz projekty Zarządzeń Starosty, zwanych dalej „projektami aktów prawnych”,
- sprawuje skuteczną i efektywną kontrolę zarządczą nadzorowanych komórek organizacyjnych według zasad określonych odrębnymi przepisami.
- Szczegółowy zakres obowiązków Dyrektora ustala Starosta.
- Dyrektor Centrum działa jednoosobowo na podstawie i w ramach upoważnienia udzielonego przez Zarząd Powiatu i Starostę.
- Dyrektor dokonuje czynności prawnych z zastrzeżeniem, iż czynności prawne powodujące powstanie zobowiązań finansowych wymagają kontrasygnaty Głównego Księgowego lub skarbnika pod rygorem nieważności.
Rozdział III
ZAKRES ZADAŃ KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH
§ 8
Zadania wspólne wszystkich komórek organizacyjnych
- Wszyscy pracownicy Centrum ponoszą pełną odpowiedzialność za terminowe i zgodne z obowiązującymi przepisami prawnymi załatwianie powierzonych im spraw. W szczególności pracownicy ponoszą odpowiedzialność za:
- realizację zadań wynikających z ich zakresów czynności,
- znajomość i przestrzeganie przepisów prawa, w tym wewnętrznych aktów normatywnych,
- przestrzeganie przepisów BHP i ppoż.,
- przestrzeganie terminów załatwiania spraw,
- przestrzeganie etyki zawodowej,
- właściwą obsługę klientów,
- prawidłowe prowadzenie, ewidencjonowanie, zabezpieczenie i przechowywanie dokumentacji,
- dochowanie tajemnicy służbowej i ochronę danych osobowych, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami;
- dbanie o mienie i zasoby Centrum.
- Do zadań wspólnych dla wszystkich komórek należy:
- prowadzenie działalności przypisanej do właściwości Centrum,
- kulturalna i terminowa obsługa interesantów w zakresie spraw objętych działalnością Centrum,
- przygotowanie projektów materiałów, sprawozdań, analiz oraz uchwał organów powiatu z zakresu funkcjonowania Centrum,
- przygotowywanie oraz przekazywanie z pomocą systemu teleinformatycznego obowiązujących sprawozdań merytorycznych, finansowych i statystycznych,
- prowadzenie postępowań administracyjnych i przygotowanie projektów decyzji w sprawach indywidualnych,
- wykonywanie określonych przepisami działań wynikających z przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
- współpraca z pracownikiem ds. archiwum przy archiwizowaniu dokumentów,
- przygotowywanie materiałów do publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej oraz stronie internetowej Centrum,
- bieżące śledzenie zmian przepisów prawnych i prawidłowe ich wykorzystanie w celach skutecznej realizacji powierzonych zadań,
- rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków skierowanych przez Dyrektora,
- współdziałanie z Zespołem finansowo – kadrowym w zakresie utrzymania dyscypliny budżetowej, realizacji wymogów ustawy o finansach publicznych, a także przepisów kodeksu pracy,
- opracowanie i realizacja projektów, programów, w tym projektów i programów dofinansowanych ze środków UE, strategii rozwoju pomocy społecznej, rocznego sprawozdania z działalności Centrum,
- organizowanie kursów i szkoleń dla kadr pomocy społecznej z terenu powiatu,
- przygotowywanie zapotrzebowania, propozycji i wniosków do planu dochodów i wydatków Centrum,
- wnioskowanie i wdrażanie nowoczesnych metod i form pracy, w tym, w zakresie informatyzacji;
- podejmowanie innych działań wynikających z rozeznanych potrzeb w tym tworzenie i realizacja programów osłonowych,
- przestrzeganie tajemnicy służbowej i realizacja wytycznych w zakresie RODO,
- opracowanie niezbędnej sprawozdawczości,
- realizacja zadań wynikających z przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej,
- realizacja innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§ 9
Zespołu ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej
- Do Zadań Zespołu ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej należy wykonywanie zadań organizatora rodzinnej pieczy zastępczej, a w szczególności:
- prowadzenie naboru kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej, rodziny zastępczej niezawodowej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka,
- kwalifikowanie osób kandydujących do pełnienia funkcji rodziny zastępczej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka oraz wydawanie zaświadczeń kwalifikacyjnych zawierających potwierdzenie ukończenia szkolenia, opinię o spełnianiu warunków i ocenę predyspozycji do sprawowania pieczy zastępczej,
- analiza warunków bytowych i mieszkaniowych umożliwiających dziecku zaspokojenie jego indywidualnych potrzeb, dotycząca kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka,
- organizowanie szkoleń dla kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka,
- zapewnienie badań psychologicznych kandydatom do pełnienia funkcji rodziny zastępczej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka oraz rodzinom zastępczym i osobą prowadzącym rodzinne domy dziecka,
- organizowanie szkoleń dla kandydatów do pełnienia funkcji dyrektora placówki opiekuńczo - wychowawczej typu rodzinnego, wydawanie świadectw ukończenia tych szkoleń oraz opinii dotyczącej predyspozycji do pełnienia funkcji dyrektora i wychowawcy w placówce opiekuńczo - wychowawczej typu rodzinnego,
- zapewnienie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka szkoleń mających na celu podnoszenie ich kwalifikacji, biorąc pod uwagę ich potrzeby,
- zapewnienie pomocy i wsparcia pomocy osobom sprawującym rodzinną pieczę zastępczą, w szczególności w ramach grup wsparcia oraz rodzin pomocowych,
- organizowanie dla rodzin zastępczych oraz prowadzących rodzinne domy dziecka pomocy wolontariuszy,
- współpraca ze środowiskiem lokalnym, ośrodkiem pomocy społecznej, sądami i ich organami pomocniczymi, instytucjami oświatowymi, podmiotami leczniczymi, a także kościołami i związkami wyznaniowymi oraz organizacjami społecznymi,
- prowadzenie poradnictwa i terapii dla osób sprawujących rodzinną pieczę zastępczą i ich dzieci oraz dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej,
- zapewnienie pomocy prawnej osobom sprawującym rodzinną pieczę zastępczą w szczególności w zakresie prawa rodzinnego,
- dokonywanie okresowej oceny sytuacji dzieci przebywających w rodzinnej pieczy zastępczej,
- prowadzenie działalności diagnostyczno-konsultacyjnej, której celem jest pozyskiwanie, szkolenie i kwalifikowanie osób zgłaszających gotowość do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej, rodziny zastępczej niezawodowej oraz prowadzenia rodzinnego domu dziecka, a także szkolenie i wspieranie psychologiczno-pedagogiczne osób sprawujących rodzinną pieczę zastępczą oraz rodziców dzieci objętych tą pieczą,
- przeprowadzenie badań pedagogicznych i psychologicznych oraz analizy, o której mowa w art. 42 ust. 7 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, dotyczących kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka,
- zapewnianie rodzinom zastępczym zawodowym i niezawodowym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka poradnictwa, które ma na celu zachowanie i wzmocnienie ich kompetencji oraz przeciwdziałanie zjawisku wypalenia zawodowego,
- zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających,
- organizowanie opieki nad dzieckiem w przypadku, gdy rodzina zastępcza albo prowadzący rodzinny dom dziecka okresowo nie może sprawować opieki, w szczególności z powodów zdrowotnych lub losowych albo zaplanowanego wypoczynku;
- prowadzenie dokumentacji rodzin zastępczych zawierających m.in. dokumentację o ukończeniu szkolenia, zaświadczenia lekarskie, opinie psychologiczne o posiadaniu predyspozycji i motywacji, zaświadczenia i oświadczenia o niekaralności, odbytych szkoleń oraz innych niezbędnych dokumentów,
- udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom z rodzinnych form pieczy zastępczej,
- organizowanie i przeprowadzanie posiedzeń w sprawie oceny sytuacji dziecka z udziałem osób określonych w ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz dokonywanie okresowej oceny sytuacji dzieci umieszczonych w rodzinnej pieczy zastępczej i przekazywanie do sądu informacji o sytuacji dziecka,
- dokonywanie ocen rodzin zastępczych w terminach ustalonych w ustawą,
- prowadzenie ewidencji dzieci umieszczonych w rodzinach zastępczych zawodowych i niezawodowych oraz spokrewnionych, wydanych opinii i zaświadczeń dla kandydatów na rodziny zastępcze.
- prowadzenie dokumentacji rodzin zastępczych i dzieci umieszczonych w tych rodzinach również w systemie informatycznym.,
- prowadzenie spraw w systemie informatycznym „POMOST”,
- przedstawienie przez koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej organizatorowi rodzinnej pieczy zastępczej corocznego sprawozdania z efektów swojej pracy,
- udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i systemu pieczy zastępczej,
- pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązywaniu wzajemnego kontaktu,
- przygotowanie, we współpracy z odpowiednio rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka oraz asystentem rodziny, a w przypadku, gdy rodzinie dziecka nie został przydzielony asystent rodziny - we współpracy z podmiotem organizującym pracę z rodziną, planów pomocy dzieciom,
- kompletowanie we współpracy ze z właściwym ośrodkiem pomocy społecznej dokumentacji związanej z przygotowaniem dziecka do umieszczenia w rodzinie zastępczej albo rodzinnym domu dziecka,
- zapewnianie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacyjnej,
- okresowe wizyty w środowisku rodzin zastępczych,
- udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom opuszczającym rodzinną pieczę zastępczą oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie w tym wydawanie decyzji,
- organizowanie opieki w rodzinach zastępczych zawodowych,
- organizowanie wsparcia osobom usamodzielnianym opuszczającym rodziny zastępcze oraz rodzinne domy dziecka,
- prowadzenie rejestru danych o osobach:
- zakwalifikowanych do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej, rodziny zastępczej niezawodowej lub do prowadzenia rodzinnego domu dziecka,
- pełniących funkcje rodziny zastępczej zawodowej lub rodziny zastępczej niezawodowej oraz prowadzących rodzinny dom dziecka.
- sporządzanie sprawozdań rzeczowo – finansowych z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej oraz przekazywanie ich właściwemu wojewodzie w wersji elektronicznej z zastosowaniem systemu teleinformatycznego,
- opracowanie i realizacja 3-letnich powiatowych programów dotyczących rozwoju pieczy zastępczej, zawierających między innymi coroczny limit rodzin zastępczych zawodowych,
- podejmowanie czynności związanych z zasądzeniem świadczeń alimentacyjnych na rzecz małoletnich dzieci przebywających w pieczy zastępczej,
- prowadzenie sprawozdawczości w Centralnej Aplikacji Statystycznej;
- inne czynności zlecone przez Dyrektora.
§ 10
Zespół ds. obsługi finansowo – kadrowej
- Pracę Zespołu finansowo - kadrowego nadzoruje Główny Księgowy, który odpowiada za prawidłową gospodarkę finansową Centrum.
- Do zadań zespołu finansowo – kadrowego należy:
- obsługa finansowo – księgowa Centrum,
- prowadzenie ksiąg rachunkowych Centrum,
- prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej dochodów i wydatków budżetu Centrum oraz sporządzanie sprawozdań w tym zakresie,
- opracowywanie harmonogramów oraz rozliczanie inwentaryzacji,
- prowadzenie ewidencji wyposażenia i majątku trwałego Centrum,
- opracowanie materiałów planistycznych, projektów i planów finansowych w zakresie dochodów i wydatków Centrum,
- analiza wykonania planu finansowego Centrum oraz bieżące informowanie Dyrektora o stopniu jego realizacji, przygotowywanie propozycji dotyczących korekt planu finansowego,
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi oraz współpraca z bankiem w zakresie prowadzenia i obsługi rachunków bankowych Centrum,
- dokonywanie kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych Centrum,
- sporządzanie i nadzór pod względem finansowym nad prawidłowością zawieranych umów oraz porozumień a także pozostałych dokumentów,
- prowadzenie ewidencji należności i zobowiązań finansowych, wynikających z zawartych umów i porozumień oraz monitorowanie prawidłowości i terminowości ich regulowania,
- prowadzenie ewidencji należności i zobowiązań finansowych, wynikających z wydanych decyzji administracyjnej oraz monitorowanie prawidłowości i terminowości ich regulowania,
- prowadzenie windykacji należności od rodziców biologicznych dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej oraz należności z tytułu nienależnie pobranych świadczeń we współpracy z Zespołem ds. rodzinnej pieczy zastępczej oraz Zespół ds. świadczeń i pomocy instytucjonalnej,
- prowadzenie rejestru otrzymanych przez Dyrektora pełnomocnictw i upoważnień oraz rejestru wydanych przez Dyrektora zarządzeń i upoważnień,
- finansowe rozliczanie delegacji służbowych pracowników Centrum,
- prowadzenie postepowań w zakresie zamówień publicznych,
- prowadzenie i aktualizowanie Biuletynu Informacji Publicznej oraz strony internetowej Centrum,
- prowadzenie dokumentacji związanej z nadzorem i kontrolami prowadzonymi w Centrum oraz przez Centrum,
- prowadzenie spraw z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy i przepisów przeciwpożarowych,
- prowadzenie spraw kadrowo – płacowych w tym:
- sporządzenie list płac i przygotowywanie rozliczeń dotyczących wynagrodzeń pracowników Centrum,
- przygotowywanie i przekazywanie sprawozdań i informacji do ZUS, US i GUS,
- przygotowywanie i kontrola prawidłowości i terminowości realizacji zobowiązań wobec ZUS i US.
- przygotowywanie umów o pracę i innych dokumentów związanych z zatrudnieniem i zwalnianiem pracowników,
- sporządzanie zakresów czynności pracowników,
- prowadzenie spraw osobowych pracowników w tym m. in. akt osobowych, spraw emerytalno – rentowych, ewidencji czasu pracy, ewidencji wyjść służbowych i prywatnych oraz pozostałych ewidencji wynikających z przepisów prawa pracy,
- prowadzenie spraw socjalnych pracowników,
- prowadzenie procedury naboru pracowników,
- prowadzenia spraw dotyczących staży, praktyk zawodowych, wolontariatu,
- prowadzenie spraw związanych ze szkoleniami i doskonaleniem zawodowym pracowników Centrum,
- podejmowanie czynności związanych z zasądzeniem świadczeń alimentacyjnych na rzecz małoletnich dzieci przebywających w pieczy zastępczej oraz wszczynanie postępowań egzekucyjnym w tym zakresie,
- prowadzenie spraw dotyczących współfinansowania przez gminę pobytu małoletnich dzieci w instytucjonalnej pieczy zastępczej,
- przygotowywanie projektów zarządzeń Dyrektora, dotyczących spraw z zakresu działania Zespołu obsługi finansowo-kadrowej,
- prowadzenie sprawozdawczości w CAS, GUS, Bestia,
- inne czynności zlecone przez Dyrektora.
§ 11
Zespół ds. świadczeń i pomocy instytucjonalnej
- Do podstawowych zadań Zespołu ds. świadczeń i pomocy instytucjonalnej należy:
- prowadzenie postępowań w sprawie przyznania świadczeń dla rodzin zastępczych,
- prowadzenie postępowań celem ustalenia uprawnień do świadczeń dla osób usamodzielnianych,
- przyznawanie i wypłata:
- świadczeń pieniężnych dotyczących dzieci z terenu powiatu, umieszczonych w rodzinach zastępczych, rodzinnych domach dziecka, placówkach opiekuńczo-wychowawczych lub rodzinach pomocowych na terenie Powiatu Sanockiego lub na terenie innego powiatu.
- pomocy przyznawanej osobom usamodzielnianym opuszczającym rodziny zastępcze, rodzinne domy dziecka, placówki opiekuńczo – wychowawcze lub regionalne placówki opiekuńczo – wychowawcze,
- przygotowanie sprawozdawczości finansowej i ilościowej,
- prowadzenie postępowań w sprawie ponoszenia wydatków przez gminy za pobyt dzieci w rodzinnej pieczy zastępczej,
- wydawanie decyzji w sprawach nienależnie pobranych świadczeń,
- opracowanie planu finansowego na realizację zadań związanych z pieczą zastępczą,
- przyznawanie pomocy pieniężnej na usamodzielnianie oraz kontynuowanie nauki osobom opuszczającym DPS dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie, domy dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży oraz schroniska dla nieletnich, zakłady poprawcze, specjalne ośrodki szkolno – wychowawcze, specjalne ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii zapewniające całodobową opiekę lub młodzieżowe ośrodki wychowawczej,
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej usamodzielnianych wychowanków instytucjonalnej pieczy zastępczej;
- zapewnienie opieki i wychowania w całodobowych placówkach opiekuńczo – wychowawczych dzieciom całkowicie lub częściowo pobawionym opieki rodziców, a w szczególności poprzez:
- kierowanie do placówek odpowiedniego typu w oparciu o postanowienia sądu,
- współpraca z innymi powiatami w zakresie kierowania dzieci do placówek funkcjonujących na ich terenie.
- prowadzenie postępowań w sprawie opłat od rodziców dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej rodzinnej i instytucjonalnej,
- prowadzenie spraw związanych z działalnością Domu Dziecka im. Św. Józefa w Sanoku,
a w szczególności: bieżącego funkcjonowania placówki, ustalenia średniego kosztu utrzymania wychowanka w placówce.
- pomoc w integracji ze środowiskiem osób mających trudności w przystosowaniu się do życia, młodzieży opuszczającej DPS dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie, domy dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży oraz schroniska dla nieletnich, zakłady poprawcze, specjalne ośrodki szkolno – wychowawcze, specjalne ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii zapewniające całodobową opiekę lub młodzieżowe ośrodki wychowawcze, mających braki w przystosowaniu się,
- udzielanie wychowankom opuszczającym instytucjonalną pieczę zastępczą pomocy prawnej i psychologicznej,
- świadczenie osobom opuszczającym instytucjonalną pieczę zastępczą pomocy w formie pracy socjalnej, w uzyskaniu odpowiednich warunków mieszkaniowych oraz pomocy w uzyskaniu zatrudnienia,
- ustalanie sytuacji osobistej, dochodowej i majątkowej pełnoletnich wychowanków opuszczających instytucjonalną pieczę zastępczą niezbędnej do przyznania świadczenia,
- nadzór nad funkcjonowaniem mieszkania chronionego oraz przebywających w mieszkaniu wychowanków pieczy zastępczej (zawieranie umów z najemcami mieszkania chronionego, wydawanie decyzji przyznających pobyt w mieszkaniu chronionym, nadzór nad mieszkaniem chronionym, sporządzanie kontraktów i oceny zasadności pobytu w w/w mieszkaniu),
- przeprowadzenie wywiadów środowiskowych,
- udzielanie informacji w zakresie poradnictwa specjalistycznego,
- zapewnienie osobom dotkniętym przemocą w rodzinie miejsc w ośrodkach wsparcia,
- zapewnienie osobom dotkniętym przemocą w rodzinie miejsc w ośrodkach interwencji kryzysowej,
- opracowanie i realizacja programów oddziaływań korekcyjno - edukacyjnych dla osób stosujących przemoc w rodzinie,
- przygotowanie list wpłat dotyczących wypłat świadczeń dla repatriantów,
- przygotowanie list wypłat dotyczących wypłat świadczeń dla posiadaczy Karty Polaka,
- pomoc cudzoziemcom, którzy uzyskali na terenie Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy, ochronę uzupełniającą lub zezwolenie na pobyt czasowy,
- udzielenie cudzoziemcom pomocy w zakresie interwencji kryzysowej;
- przygotowanie decyzji administracyjnych w sprawie umieszczenia osób ubiegających się o przyjęcie do domów pomocy społecznej i decyzji o opłacie za pobyt w domu,
- prowadzenie rejestru osób oczekujących na umieszczenie w domach pomocy społecznej,
- wydawanie decyzji administracyjnych o skierowaniu i odpłatności do Środowiskowego Domu Samopomocy,
- sporządzanie danych statystycznych m.in.: na temat dzieci umieszczonych w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, osób umieszczonych w domach pomocy społecznej, środowiskowych domach samopomocy,
- prowadzenie spraw związanych z realizacją wybranych usług oraz ich kontrolą i nadzorowaniem, a w szczególności w zakresie:
- prowadzenie czynności kontrolnych w domach pomocy społecznej,
- prowadzenie czynności kontrolnych w środowiskowych domach samopomocy.
- opracowanie i realizacja powiatowego programu przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz ochrony ofiar przemocy,
- opracowanie i realizacja programów służących działaniom profilaktycznym mającym na celu udzielenie specjalistycznej pomocy, zwłaszcza w zakresie promowania i wdrożenia prawidłowych metod wychowawczych w stosunku do dzieci w rodzinach zagrożonych przemocą w rodzinie,
- opracowanie i realizacja powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej, wspierania osób niepełnosprawnych i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka - po konsultacji z właściwymi terytorialnie gminami;
- wprowadzanie danych do programów informatycznych wykorzystywanych w PCPR, wykonywanie wszelkiego rodzaju sprawozdań, zapotrzebowań, ocen zasobów pomocy społecznej, prowadzenie sprawozdawczości w Centralnej Aplikacji Statystycznej, wprowadzanie danych do programu „POMOST” oraz wykonywanie sprawozdań w programie,
- inne czynności zlecone przez Dyrektora.
§ 12
Zespół obsługi PFRON
- Do zadań zespołu obsługi PFRON należy w szczególności:
- opracowanie i realizacja powiatowych programów działania na rzecz osób niepełnoprawnych, w szczególności w zakresie rehabilitacji społecznej i przestrzegania praw osób niepełnosprawnych,
- podejmowanie działań zmierzających do ograniczenia skutków niepełnosprawności;
- współpraca z organizacjami pozarządowymi i fundacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji społecznej tych osób,
- rozpatrywanie wniosków w sprawie udzielenia niepełnosprawnym mieszkańcom Powiatu Sanockiego dofinansowania do zadań z zakresu rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych,
- prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem warsztatów terapii zajęciowej, dofinasowanie kosztów tworzenia i działania warsztatów terapii zajęciowej oraz nadzór nad ich funkcjonowaniem,
- udzielanie dofinansowania do turnusów rehabilitacyjnych dla osób niepełnosprawnych;
- udzielanie dofinansowania zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze dla osób niepełnosprawnych,
- udzielanie dofinansowania sportu, kultury i turystyki organizacji działających na rzecz osób niepełnosprawnych,
- udzielanie dofinansowania zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny dla osób niepełnosprawnych,
- udzielanie dofinansowania na likwidację barier architektonicznych, w komunikowaniu się i technicznych w związku z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych,
- rehabilitacja dzieci i młodzieży,
- prowadzenie dokumentacji oraz rejestrów przyjętych wniosków, wydanych decyzji i udzielonych dofinansowań niepełnosprawnym mieszkańcom Powiatu Sanockiego i warsztatom terapii zajęciowej,
- realizacja programu Aktywny Samorząd,
- realizacja Programu wyrównywanie różnic między regionami,
- realizacja innych programów z PFRON,
- przygotowanie projektów uchwał organów Powiatu Sanockiego w zakresie dotyczącym rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych oraz podziału otrzymanych na ten cel środków finansowych PFRON,
- dokonywanie zwrotu kosztów poniesionych przez pracodawców w związku z przystosowaniem tworzonych lub istniejących stanowisk pracy stosownie do potrzeb osób niepełnosprawnych wynikających z ich niepełnosprawności oraz zapoznania tych potrzeb przez służby medycyny pracy,
- rozpatrywanie wniosków, przygotowanie umów, udzielanie jednorazowych środków PFRON na podjęcie działalności gospodarcze, rolniczej albo na wniesienie wkładu do spółki kapitałowej,
- rozpatrywanie wniosków pracodawców o zwrot kosztów wyposażenia stanowiska pracy oraz przygotowywanie niezbędnej dokumentacji w tym zakresie,
- udział w przeprowadzaniu kontroli realizacji umów na dofinansowanie ze środków PFRON,
- obsługa administracyjna Powiatowej Społecznej Rady Osób Niepełnosprawnych,
- realizacja innych zadań przewidzianych w odrębnych ustawach,
- sporządzanie sprawozdań rzeczowo-finansowych o realizowanych zadaniach,
- kontrola sposobu realizacji umów w zakresie prowadzenia rehabilitacji społecznej,
- obsługa systemu SOW – System Obsługi Wsparcia w zakresie prowadzenia spraw oraz sprawozdawczości,
- inne czynności zlecone przez Dyrektora.
§ 13
Stanowisko ds. administracji i obsługi
- Do zadań zespołu ds. administracji i obsługi w szczególności należy:
- prowadzenie punktu informacyjnego Centrum,
- przyjmowanie interesantów Centrum,
- udzielanie informacji osobom zgłaszającym się do Centrum, a w razie konieczności kierowanie ich do właściwych stanowisk pracy,
- prowadzenie rejestru skarg i wniosków, przekazywanie ich do załatwienia poszczególnym stanowiskom pracy,
- prowadzenie ewidencji poczty przychodzącej oraz wychodzącej jak również porządkowanie i rozdział jej odpowiednim stanowiskom pracy po dokonaniu dekretacji przez Dyrektora,
- dostarczanie korespondencji na pocztę,
- obsługa poczt internetowych Centrum,
- wykonywanie czynności pomocniczych (asystenckich) w pracy Dyrektora,
- organizacja narad i szkoleń odbywających się w siedzibie Centrum oraz poza nim,
- prowadzenie protokołów z narad i spotkań,
- przyjmowanie oraz wstępna analiza kompletności i zgodności z wymaganiami wszelkich wniosków o dofinansowanie dla osób niepełnosprawnych,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi i instytucjami publicznymi działającymi w obszarze pomocy społecznej,
- prowadzenie spraw związanych z realizacją wybranych usług oraz ich kontrolą i nadzorowaniem, a w szczególności w zakresie zatwierdzania wykonania poradnictwa specjalistycznego.
- wprowadzanie danych do programów informatycznych wykorzystywanych w PCPR, wykonywanie wszelkiego rodzaju sprawozdań, zapotrzebowań, ocen zasobów pomocy społecznej;
- praca nad projektami wniosków dotyczących pozyskiwania środków w ramach ogłoszonych konkursów przez instytucje zajmujące się zabezpieczeniem społecznym;
- monitorowanie stron internetowych instytucji szczebla centralnego i wojewódzkiego pod względem ogłoszonych konkursów w zakresie zabezpieczenia społecznego;
- bieżąca analiza dokumentów związanych z pozyskiwaniem środków unijnych i pozabudżetowych;
- prowadzenie sprawozdawczości w Centralnej Aplikacji Statystycznej;
- inne czynności zlecone przez Dyrektora.
§ 14
Stanowisko ds. archiwum zakładowego
- Do zadań stanowiska ds. archiwum zakładowego w szczególności należy:
- opracowanie, aktualizacja i realizacja zadań wynikających z instrukcji kancelaryjnej, instrukcji archiwalnej i jednolitego wykazu akt;
- współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie opieki nad dokumentacją i właściwego nią zarządzania oraz odpowiedniego jej przygotowania do przekazania archiwum;
- przyjmowanie właściwie opracowanej dokumentacji spraw zakończonych na podstawie poprawnie sporządzonych spisów zdawczo – odbiorczych;
- przechowywanie i zabezpieczanie przejętej dokumentacji oraz prowadzenie jej pełnej ewidencji;
- wycofywanie akt z ewidencji archiwum zakładowego w przypadku wznowienia sprawy;
- udostępnianie informacji;
- przygotowanie do przekazania i przekazanie materiałów archiwalnych do właściwego miejscowo archiwum państwowego;
- inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej i udział w jej komisyjnym brakowaniu oraz przekazanie po uzyskaniu zgody AP wybrakowanej dokumentacji na makulaturę;
- sporządzanie sprawozdania z rocznej działalności archiwum.
- nadzór nad pieczątkami używanymi w Centrum w tym:
- sprawdzenie zasadności oraz zlecanie wykonania pieczątek,
- prowadzenie ewidencji pieczęci;
- bieżąca aktualizacja stanu pieczęci oraz zarządzanie likwidacją zgodnie z wewnętrznymi procedurami.
Rozdział IV
TRYB PRACY CENTRUM
§ 15
- Przyjęcia interesantów odbywają się codziennie w godzinach pracy Centrum.
- Pracownicy Centrum zobowiązani są do załatwiania spraw bez zbędnej zwłoki, według kolejności ich wpływu oraz stopnia pilności.
- O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie pracownik zobowiązany jest zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki i wskazując termin jej załatwienia.
- Niezwłocznie powinny być załatwione sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane z urzędu organowi, przed którym toczy się postępowanie bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza ten organ.
- Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później, niż w ciągu dwóch miesięcy do dnia wszczęcia postępowania.
- Przy załatwianiu spraw stosuje się najprostsze i najbardziej celowe formy ich załatwiania, wykorzystując przepisy Kodeksu Postępowania Administracyjnego oraz w części merytorycznej, przepisy prawne regulujące daną sprawę.
- Obowiązuje pisemna forma załatwiania spraw. Ustne załatwienie spraw dopuszczalne jest tylko w sytuacji, w której przemawia za tym interes strony, a przepisy prawa nie stoją temu na przeszkodzie – treści oraz istotne motywy takiego załatwienia powinny być utrwalone w aktach w formie protokołu lub podpisanej przez stronę notatki.
- Z rozmów przeprowadzonych przez interesantami oraz z czynności w terenie sporządza się, ile nie jest dla nich przewidziana forma protokołu, notatki służbowe lub czyni adnotację w aktach, jeżeli uzyskane tą drogą informacje mają istotne znaczenie dla załatwianej sprawy.
- Na stanowiskach pracy przechowuje się akta spraw będących w bieżącym załatwianiu oraz zakończonych spraw załatwionych w ciągu roku które przekazuje się do Archiwum Zakładowego zgodnie Instrukcją kancelaryjną oraz przepisami w tym zakresie.
Rozdział V
POLITYKA FINANSOWA CENTRUM
§ 16
Centrum prowadzi politykę finansową na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych oraz ustawie o rachunkowości.
§ 17
- Podstawę gospodarki finansowej Centrum stanowi roczny plan finansowy sporządzony w oparciu o Budżet Powiatu i zatwierdzany przez Radę Powiatu.
- Źródło finansowania działalności Centrum stanowią środki finansowe przekazywane zgodnie z zapotrzebowaniem.
- W planie finansowym mogą być dokonywane zmiany w ciągu roku, zgodnie z obowiązującymi przepisami budżetowymi.
Rozdział VI
ZASADY PODPISYWANIA PISM
§ 18
- Do podpisu Dyrektora Centrum zastrzeżone są:
- pisma w sprawach nienależących do jego właściwości nie powierzone innym pracownikom,
- decyzje kadrowe dotyczące pracowników Centrum,
- decyzje administracyjne wydawane w imieniu Starosty,
- umowy cywilnoprawne i porozumienia podpisywane na podstawie stosownego upoważnienia, Zarządu lub Starosty,
- pisma kierowane do:
- organów władz rządowych i samorządowych,
- odpowiedzi na wystąpienia NIK i Prokuratury,
- wojewodów,
- sejmików samorządowych, marszałków województwa, zarządu województw,
- starostów, zarządów powiatów, prezydentów miast, wójtów.
2. W czasie nieobecności Dyrektora dokumenty określone w ust. 1 pkt 5 podpisuje pracownik upoważniony przez Dyrektora.
§ 19
- Pracownicy merytoryczni opracowujący pismo na kopii pod tekstem z lewej strony oznaczają je swoimi danymi (sporządził) oraz parafują.
- Projekty aktów prawnych oraz inne dokumenty wytworzone w Centrum oraz decyzje administracyjne podpisywane przez Dyrektora powinny być podpisane przez osoby sporządzające. Projekty aktów prawnych przed przedłożeniem do podpisu Dyrektora winny być uzgodnione i parafowane przez radcę prawnego, świadczącego dla Centrum usługi doradztwa.
- Potwierdzanie za zgodność z oryginałem kopii dokumentów wytworzonych w Centem dokonują pracownicy upoważnieni przez Dyrektora do dokonania takich czynności.
Rozdział VII
DZIAŁALNOŚĆ KONTROLNA
§ 20
- Celem kontroli wewnętrznej jest:
- ocena stopnia zadań, prawidłowości, zgodności i celowości działań oraz skuteczności stosowanych metod i środków.
- doskonalenie metod pracy Centrum.
- System kontroli oparty jest na kontroli zarządczej.
- Kontrole wewnętrzne przeprowadzone są na zasadach i trybie określonym przez Dyrektora.
- Dokumentacje systemu kontroli wewnętrznej stanowią regulaminy oraz instrukcję ustalające wewnętrzne procedury obowiązujące w tym zakresie, a także dokumenty określające zakresy obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności pracowników Centrum oraz inne dokumenty wewnętrzne.
- Wszyscy pracownicy Centrum zatrudnieni w Centrum bez względu na zajmowane stanowisko i rodzaj wykonywanej pracy zobowiązani są do samokontroli polegającej na bieżącym monitorowaniu biegu spraw, którym zajmują się na swoim stanowisku pracy.
- Wewnętrzną kontrolę funkcjonalną prowadzi Dyrektor.
- Dyrektor powołuje zespoły kontrolne realizujące zlecone kontrole doraźne.
§ 21
- Kontrola zewnętrzna prowadzona jest wobec powiatowych jednostek organizacyjnych pomocy społecznej, jednostek organizacyjnych wspierania rodzin i systemu pieczy zastępczej oraz instytucji i organizacji pozarządowych wykonujących powierzone im przez Powiat zadania z zakresu pomocy społecznej, pieczy zastępczej, rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych pod kątem zgodności działania z obowiązującymi przepisami, zapewnieniem wymaganych standardów, prawidłowego wykorzystywania przyznanych środków finansowych.
- Działalność kontrolna prowadzona jest na podstawie rocznych planów kontroli zatwierdzanych przez Starostę lub na podstawie doraźnych poleceń Dyrektora.
- Plan kontroli określa zakres kontroli, jej rodzaj, jednostkę lub stanowisko pracy kontrolowane i termin prowadzenia kontroli.
- Pracownicy upoważnieni do prowadzenia kontroli są opowiedziani za właściwe przygotowanie i przeprowadzenie kontroli, prawidłowe wykorzystanie ich wyników oraz egzekwowanie wykonania wniosków i zaleceń.
Rozdział VIII
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
§ 22
Centrum zapewnia ochronę danych osobowych a wszyscy zatrudnieni w Centrum oraz wykonujący prace na rzecz Centrum zobowiązani są do przestrzegania przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej L 119/1), art. 1 Ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2019.1781 t. j.) oraz przepisów wykonawczych.
Rozdział IX
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 23
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie stosuje się przepisy powszechnie obowiązujące i postanowienia innych regulaminów wewnętrznych wydanych na podstawie tych przepisów.
§ 24
Spory kompetencyjne pomiędzy komórkami organizacyjnymi lub pracownikami Centrum rozstrzyga Dyrektor.
§ 25
Dyrektor Centrum przejmuje interesantów w indywidualnych sprawach oraz skarg i wniosków w każdą środę 14.00-15.00.
§ 26
- Dokonywanie zmian w Regulaminie odbywa się w trybie, w jakim został nadany.
- Regulamin niniejszy został uchwalony przez Zarząd Powiatu i wchodzi w życie z dniem podjęcia.